יום שבת, 19 במרץ 2011

שבוע בריאות בבית ספר השחר

מהי בריאות ?
מתוך אתר "קופת חולים כללית "

בריאות היא דרך חיים ולא רק המטרה!

בריאות היא מצב שבו כוח החיים, מחייה ומקיים, שומר ומתחזק, את גופינו חושינו ותפקודינו, בכל רגע ורגע, ללא כל הפרעה או הגבלה. כך שאדם בריא לא רק חופשי מסימפטומים גופניים בלבד, אלא נהנה מאיזון והרמוניה בכל המישורים והתחומים השונים בחייו. כשאנו נמצאים בבריאות, כוח החיים מאזן אותנו מחדש בכל רגע נתון, על מנת שנוכל להגיב באופן הנכון והמדויק ביותר בהתאם למצב בו אנו נמצאים. "הליכה בשביל הבריאות" משמעה הקשבה לאיתותים של כוח החיים על מנת שנפעל בכדי להשיב האיזון לעצמנו ונפסיק את הסבל.

בחיי היום יום שלנו, כוח החיים מופרע מסיבות שונות ומגוונות כגון: חיידקים וירוסים, מריבות עם אנשים, טראומות מאירועים שונים וכ"ו. הפרעה של כוח החיים גורמת לחוסר הרמוניה ואחדות פנימיים בין האדם לעצמו ולרוב גם כלפי סביבתו. לעיתים השבת האיזון וההרמוניה אינם אפשריים באופן מידי ומתמשך ולכן נוצרים סימפטומים וסבל גופני, רגשי ומנטאלי.
הסבל או החולי הוא למעשה ניסיון של כוח החיים להתמודד עם ההפרעה.
לדוגמא: אחד הגורמים לכאב ראש הינו לחצים ומתחים. כאשר אדם סובל מכאב ראש בעקבות לחצים בעבודה, כאב הראש גורם לו להפסיק או להאט את תיפקדו ,עצם ההאטה בקצב הפעילות היא ניסיון התגוננות של כוח החיים על מנת לשמור על האיזון. למעשה כאב הראש הוא כמו איתות של מנורה אדומה בלוח השעונים ברכב, המאותת לעצור , לבדוק, ולתקן את הליקוי על מנת שנוכל להמשיך בנסיעה ולמנוע נזק רציני יותר.

כאשר מסיבה כלשהי כוח החיים מופרע מתפתח סבל גופני ו/או נפשי, אשר מאותת שישנו הצורך להגיע לאיזון מחדש. לכן בכדי להשיב את האדם לבריאות (להשיב את האדם להרמוניה ואיזון פנימיים ומכך גם חיצוניים), צריך לטפל בשורש הבעיה אשר נמצאת בתפר שבין הגופני לנפשי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה